Χωρίς υποδομές και σωστή πολιτική δεν μπορεί να συντηρηθεί η τουριστική άνθηση της Αθήνας, που είδαμε τα τελευταία χρόνια τονίζει o Γενικός Γραμματέας της Ένωσης Ξενοδοχων Αθήνας, Αττικής και Αργοσαρωνικού κ.Ευγένιος Βασιλικός.
Ήδη, από το χειμώνα και όλο το πρώτο εξάμηνο του 2019 τα ξενοδοχεία της Αθήνας καταγράφουν πτώση στις πληρότητες και στα έσοδα, προκαλώντας προβληματισμό, καθώς πλέον υπάρχει υπερπροσφορά κλινών τόσο από τα νέα ξενοδοχεία όσο και από την έξαρση του φαινομένου της τουριστικής μίσθωσης σπιτιών σε όλη την Αττική.
Ο κ.Βασιλικός εκφράζει ανοιχτά την ανησυχία του ότι εάν δεν υπάρξουν άμεσες και στοχευμένες κινήσεις, τα πέτρινα χρόνια που βίωσαν τα αθηναϊκα ξενοδοχεία μετά τους Ολυμπιακούς Αγωνες θα επανέλθουν με πολύ πιο σκληρό τρόπο.
Διαβάστε τη συνέντευξη...
- Τα στοιχεία της ΕΞΑ-ΑΑ για το πρώτο εξάμηνο του 2019 δείχνουν πτώση στην πληρότητα και τα έσοδα των ξενοδοχείων της Αθήνας. Το ίδιο εξάμηνο, σύμφωνα με τα στοιχεία του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, η επιβατική κίνηση στο "Ελ.Βενιζέλος" αυξήθηκε κατά 7,7%. Διαπιστώνουμε, δηλαδή, ότι οι αφίξεις συνεχίζουν αυξητικά, αλλά προφανώς οι περισσότερες από αυτές δεν φτάνουν στα ξενοδοχεία. Πού αποδίδετε εσείς την πτωτική τάση στα αθηναϊκά ξενοδοχεία;
Από το τέλος του ’18 άρχισε να φαίνεται μια πτώση στα αυξητικα νούμερα των προηγούμενων ετών και ήδη είχαμε αναφερθεί σαν ένωση στο ότι πρέπει να είμαστε συγκρατημένοι στις προβλέψεις μας μετά την αισιοδοξία των τελευταίων ετών.
Οι λόγοι είναι πολλοί, αναφέρω ενδεικτικά: υπερπροσφορά τουριστικών κλινών, έλλειψη υποδομών, επανατοποθέτηση των ανταγωνιστών μας στην αγορά.
- Η συνεχής προσθήκη νέων ξενοδοχείων στην Αθήνα, σε συνδυασμό με την έξαρση των τουριστικών μισθώσεων σπιτιών, διαμορφώνει πλέον μια υπερπροσφορά κλινών. Μπορεί η αύξηση των αφίξεων να είναι τέτοια που θα καλύπτει την προσφορά ή θα οδηγηθούμε σε ένα πόλεμο τιμών (κάτι που ζήσαμε στο παρελθόν;)
Όντως το έχουμε ζήσει στο παρελθόν και υπάρχουν από τον περασμένο χειμώνα ήδη δείγματα ότι πάμε πάλι προς τα εκεί. Αρχίζω και πιστεύω ότι ζούμε ξανά τα μετά ολυμπιακά χρόνια, περιμέναμε ότι θα γίνουμε προορισμός, δεν υπήρξαν όμως ποτε οι υποδομές για να συντηρηθεί μια τέτοια ανάπτυξη. Επιπλέον σήμερα έχουμε να αντιμετωπίσουμε έναν άνισο ανταγωνισμό που είναι αυτή η έξαρση. Εάν δεν δομήσουμε σωστά και σταθερά τη πολιτικη του τουρισμού για την πόλη θα το ξαναδούμε σε μεγαλύτερο βαθμό.
Παράλληλα θα πρέπει να λυθούν τα προβλήματα ασφάλειας και καθαριότητας στην πόλη.
- Υπάρχει λύση στο πρόβλημα αυτό; Ή θα ξαναδούμε ξενοδοχειακές μονάδες να εξωθούνται στο περιθώριο;
Δεν θα δούμε μόνο ξενοδοχειακές μονάδες να εξωθούνται στο περιθώριο, βλέπουμε ήδη κατοίκους να αναγκάζονται να φεύγουν από τα σπίτια στα οποία διέμεναν πολλά χρόνια γιατί λόγο αυτής της έξαρσης, έχουμε δει και από την έρευνα της Grand Thorton έχουν δημιουργηθεί κοινωνικές επιπτώσεις.
Εάν δεν κινηθούμε άμεσα και πολύ στοχευμενα σίγουρα θα το ξαναδούμε, γιατί έχουμε αργήσει.
- Ποια πρέπει να είναι η αντιμετώπιση του φαινομένου της Airbnb και της τουριστικής μίσθωσης σπιτιών στην Αθήνα;
Έχουμε τοποθετηθεί πολλές φορές για το συγκεκριμένο θέμα, πρέπει να υπάρχει παρακολουθηση και δίκαιη αντιμετώπιση κάθε επιχειρηματικής δραστηριότητας, γιατί πλέον αυτό το φαινόμενο στην Αθήνα σε μεγάλο ποσοστό είναι επάγγελμα και όχι περιστασιακο εισόδημα. Αποτελεί τη σύγχρονη μόδα, τη σύγχρονη τάση στην επιχειρηματικότητα, γι αυτό και θα πρέπει να μπουν οι σωστοί κανόνες.
- Πώς μπορεί να αυξηθεί η μέση διάρκεια διαμονής των τουριστών και γενικότερα η τουριστική περίοδος στην Αθήνα;
Θα πρέπει να δώσουμε έμφαση:
- Στον συνεδριακό τουρισμό, δημιουργώντας επιτέλους ένα μεγάλο σύγχρονο συνεδριακό κέντρο, που αποτελεί αίτημα δεκαετιών
- Στην ανάπτυξη υποδομών (με σύγχρονα λιμάνια και μαρίνες, ολοκλήρωση της επένδυσης στο Ελληνικό, συγκοινωνίες, κ.ά.)
- Στην έγκαιρη ενημέρωση για τις συνδέσεις με τα νησιά του Αργοσαρωνικού, που γίνονται γνωστές λίγες μέρες πριν, καθώς και δυναμική προβολή τους, δεδομένου ότι οι περισσότεροι τουρίστες της Αθήνας δεν γνωρίζουν ότι βρίσκονται μια ανάσα από το κέντρο της πόλης, όπως δείχνουν οι έρευνές μας
- Στη σωστή και σταθερή προβολή του προορισμού, ανάδειξη όλων όσων έχει να δώσει ο προορισμός. Ακόμα πέρυσι είδαμε ότι 50% των επισκεπτών της πόλης δεν γνωρίζουν ότι γίνεται Μαραθώνιος στην πόλη μας, πόσω μάλλον ότι είναι ο αυθεντικός!
πηγή: tornosnews.gr