Με ένα πολύ μεγάλο στοίχημα, αυτό του τουρισμού, έρχεται αντιμέτωπη η Ελλάδα, καθώς το σχέδιο της άρσης των μέτρων βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.
Από τον κλάδο του τουρισμού εξαρτώνται χιλιάδες θέσεις εργασίας και επιχειρήσεις, καθώς αποτελεί το βασικό οικονομικό στήριγμα της χώρας. Παρά τα ξένα δημοσιεύματα που παρουσιάζουν την Ελλάδα ως τον ιδανικό προορισμό για διακοπές στη μετά τον κορωνοϊό εποχή υπάρχουν έντονες ανησυχίες για το πως θα καταφέρει η χώρα να «σώσει» την τουριστική σεζόν.
Επιπλέον, σύμφωνα με το «Βήμα», ειδική εφαρμογή (application) για τα «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα και άλλες φορητές ηλεκτρονικές συσκευές των επισκεπτών που θα καταφέρουν να φτάσουν στην Ελλάδα για διακοπές το καλοκαίρι ετοιμάζει το υπουργείο Τουρισμού, με την οποία θα ενημερώνονται για τις οδηγίες και τους υγειονομικούς περιορισμούς που πρέπει να τηρούνται σε κάθε βήμα τους. Η εφαρμογή εντάσσεται σε ένα συνολικότερο σχέδιο επανεκκίνησης με πέντε άξονες, το οποίο αναμένεται να παρουσιάσει την ερχόμενη εβδομάδα ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης, προκειμένου να μη «χαθεί» τελείως η σεζόν. Πρόκειται για την εφαρμογή «Visit Greece», που θα διατίθεται δωρεάν για όλες τις φορητές ηλεκτρονικές συσκευές (smartphones και ταμπλέτες) και θα παρέχει πληθώρα πληροφοριών.
Στόχος είναι η συγκεκριμένη εφαρμογή να γίνει ένα από τα βασικά εργαλεία ενημέρωσης των τουριστών (ξένων και Ελλήνων) σχετικά με τα υγειονομικά μέτρα τα οποία θα επιβάλουν οι αρμόδιες υπηρεσίες του ελληνικού κράτους σε όλες τις τουριστικές δομές. Το «Visit Greece» θα συμβάλει και στην εμπέδωση του αισθήματος ασφάλειας στη χώρα, ως προς τη δημόσια υγεία, καθώς ο ευρύτερος στόχος παραμένει η διαφήμιση της Ελλάδας ως ασφαλούς προορισμού. Επίσης, στο «Visit Greece» οι τουρίστες θα βρίσκουν προτάσεις για επισκέψεις σε μνημεία και αξιοθέατα, περιηγήσεις, ωράρια λειτουργίας, δρομολόγια κ.λπ.
Το κυβερνητικό σχέδιο για την επόμενη μέρα του τουρισμού έχει πέντε βασικούς άξονες:
1) Υγειονομικός: Οπως αναφέρει, προετοιμάζονται ειδικά υγειονομικά πρωτόκολλα για τα ξενοδοχεία, τις μαρίνες, τα αεροπλάνα, τα τουριστικά λεωφορεία, το yachting, την ακτοπλοΐα και τις οδικές πύλες εισόδου της χώρας. Είναι ρεαλιστικά, λέει ο υπουργός, και προσθέτει πως οι όροι θα είναι τέτοιοι ώστε να μην τεθούν σε κίνδυνο η υγεία των πολιτών και η φήμη των προορισμών. Οι ομάδες εργασίας του υπουργείου Τουρισμού που επεξεργάζονται τα πρωτόκολλα αυτά σε συνεργασία με τον ΕΟΔΥ, θα τα ανακοινώσουν πιθανότατα αύριο, Δευτέρα, και θα τα θέσουν σε διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους. Σημειώνεται ότι το θέμα των υγειονομικών πρωτοκόλλων για τον τουρισμό και τις μεταφορές αναδεικνύεται σε κεντρικό ζήτημα εν όψει της επανεκκίνησης του τουρισμού, όποτε και αν γίνει. Ουσιαστικά, φορείς, επιχειρήσεις και πολιτική ηγεσία αναζητούν τρόπους για το πώς θα διασφαλιστεί αφενός η υγεία εργαζομένων και επισκεπτών, αφετέρου πώς θα αποφευχθούν η δυσφήμηση και πιθανές νομικές κυρώσεις κατά επιχειρήσεων σε περιπτώσεις κρουσμάτων κορωνοϊού.
2) Μειώσεις φόρων: Προετοιμάζονται κοστολογημένες προτάσεις και μέτρα στήριξης των εργαζομένων που δεν θα απορροφηθούν εφέτος από τις επιχειρήσεις και προγράμματα επιδότησης της εργασίας και των εργαζομένων. Εξετάζεται η μείωση του ΦΠΑ (από 1ης Ιουνίου 2020 και για όσο χρόνο χρειαστεί) διαμονής στο 6%, όλης της εστίασης στο 13%, της υπηρεσίας του τουριστικού πακέτου στο 13%, των εγχώριων μεταφορών στο 13% και του θαλάσσιου τουρισμού στο 13%.
3) Διπλωματικός: «Ο ελληνικός τουρισμός θα είναι έτοιμος να υποδεχθεί τουρίστες. Αν όμως η γερμανική κυβέρνηση, η ρωσική, η ισραηλινή, η κυβέρνηση των ΗΠΑ βάζουν σε καραντίνα όσους επιστρέφουν από την Ελλάδα, τότε δεν θα έρθει κανένας τουρίστας. Κανείς δεν θα έρθει για λίγες μέρες για να καθίσει μετά για δύο εβδομάδες στο σπίτι του. Χρειάζονται διπλωματικές κινήσεις. Ηδη, ομάδες εργασίας δουλεύουν με συγκεκριμένες χώρες για να μπορέσουμε να ανοίξουμε τα σύνορά μας το συντομότερο δυνατόν» τονίζει ο κ. Θεοχάρης. Τέτοιες χώρες είναι η Αυστρία, το Ισραήλ, η Κύπρος, η Δανία, η Νορβηγία, η Τσεχία, η Αυστραλία, η Νέα Ζηλανδία.
4) Διεθνείς επαφές: Πρόκειται κυρίως για επαφές με tour operators και διεθνή μέσα ενημέρωσης. Ο υπουργός Τουρισμού επιδιώκει προσέγγιση με tour operators που θέλουν πραγματικά να συνεργαστούν με την Ελλάδα. Για παράδειγμα, ο CEO της TUI μιλώντας στο Dier Spiegel δήλωσε ότι «εμείς θέλουμε να δουλέψουμε με χώρες οι οποίες κάνουν κάτι για να ενεργοποιήσουν τον τουρισμό, όπως οι Ελλάδα, Πορτογαλία, Κύπρος».
5) Προβολή της χώρας: Τις επόμενες εβδομάδες θα είναι έτοιμη μια νέα διαφημιστική καμπάνια, για στοχευμένη προβολή της Ελλάδας στο εξωτερικό.
ΠΗΓΗ : newpost.gr