Οσοι ήλπιζαν ότι οι άριστες επιδόσεις της Ελλάδος στη διαχείριση της πανδημίας και το άνοιγμα στον διεθνή τουρισμό από τις αρχές Ιουλίου θα μπορούσαν να δώσουν μια καλή ώθηση στον ελληνικό τουρισμό βλέπουν τώρα τις προσδοκίες τους να προσγειώνονται ανώμαλα.
Το γεγονός αυτό δεν αποτυπώνεται μόνον στις πληρότητες όσων ξενοδοχείων έχουν ανοίξει αλλά και στις βασικές πύλες εισόδου της χώρας από το εξωτερικό: Η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια της χώρας το πρώτο δωδεκαήμερο του Ιουλίου εμφανίζεται δραματικά συρρικνωμένη και συγκεκριμένα σε ποσοστό από 75% έως και 84%, στην Αθήνα και τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια αντίστοιχα.
Επιπλέον, οι προσφερόμενες από όλες τις αεροπορικές εταιρείες θέσεις είναι ούτως ή άλλως σημαντικά μειωμένες σε ποσοστό της τάξεως του 60%-65% σε σχέση με πέρυσι, καθώς οι διοικήσεις τους επιχειρούν να εξισορροπήσουν τα έξοδά τους με τη μειωμένη ζήτηση καταργώντας πτήσεις ή και χρησιμοποιώντας μικρότερα αεροπλάνα.
Η επιμέρους εξέταση των στατιστικών δεδομένων αποκαλύπτει το αναμενόμενο: η διεθνής επιβατική κίνηση έχει μειωθεί σημαντικά περισσότερο από την εγχώρια, η οποία όμως είναι τυπικά τους μήνες του καλοκαιριού πολύ μικρότερη από τη διεθνή. Είναι χαρακτηριστικό ότι στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια το πρώτο δωδεκαήμερο του Ιουλίου οι εγχώριες πτήσεις εμφανίζονται μειωμένες κατά 47,9% ενώ οι διε-θνείς είναι μειωμένες κατά 71%.
Η δε επιβατική κίνηση σε αυτά τα αεροδρόμια είναι μειωμένη κατά 62,1% όσον αφορά τις εγχώριες πτήσεις και κατά 87,9% στις διεθνείς πτήσεις και 83,8% αθροιστικά.
Συνολικά μέχρι στιγμής τον Ιούλιο στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια έχουν διακινηθεί 262.980 επιβάτες (αφιξοαναχωρήσεις) έναντι 1,62 εκατ. επιβατών το αντίστοιχο διάστημα του περυσινού Ιουλίου. Από τις διεθνείς πτήσεις ειδικότερα «λείπουν» 1,2 εκατ. επιβάτες περίπου, ενώ από τις εγχώριες 161.000 επιβάτες.
Στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών η κατάσταση εμφανίζεται μόνο οριακά καλύτερη, καθώς η επιβατική κίνηση τις πρώτες 12 μέρες του Ιουλίου είναι μειωμένη κατά 75% σε σχέση με το ίδιο διάστημα πέρυσι, οι πτήσεις είναι 55% λιγότερες και οι προσφερόμενες από τις αεροπορικές εταιρείες θέσεις σε αυτές τις πτήσεις 63% λιγότερες.
Οι επιδόσεις αυτές έρχονται μετά έναν ιστορικά κακό Ιούνιο και ακόμα χειρότερο Μάιο και Ιούνιο όπου στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών η επιβατική κίνηση ήταν μειωμένη κατά 87,9% (Ιούνιος) και κατά 98,8% και 96,3% αντίστοιχα για τον Απρίλιο και τον Μάιο. Στα δε 14 περιφερειακά αεροδρόμια που έχουν ιδιωτικοποιηθεί η επιβατική κίνηση τον Ιούνιο ήταν 95,7% μειωμένη και ακόμα περισσότερο τους δύο μήνες που προηγήθηκαν.
Αν συμπεριληφθούν και τα υπόλοιπα 24 αεροδρόμια της χώρας που δεν έχουν ιδιωτικοποιηθεί, από τα στατιστικά στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), για το πρώτο εξάμηνο του 2020 προκύπτει πως ο συνολικός αριθμός των διακινηθέντων επιβατών (αφιξοαναχωρήσεις) έφτασε τα 6,2 εκατομμύρια, παρουσιάζοντας πτώση 75% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019 όπου είχαν διακινηθεί 24,7 εκατομμύρια επιβάτες.
ΠΗΓΗ : kathimerini.gr