Ο ελληνικός τουρισμός οδεύει προς νέο ρεκόρ το επόμενο διάστημα, αποδεικνύοντας πως αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας. Τι μετατρέπει την Ελλάδα στο καλύτερο ‘’φιλέτο’’ της Ευρώπης, και πως μπορεί το επόμενο διάστημα να αυξήσει περισσότερο τους επισκέπτες της;
Το γεγονός πως η Ελλάδα μέσα σε ένα χρονικό διάστημα βαθιάς οικονομικής κρίσης μπόρεσε να διατηρήσει τα πρωτεία στον ελληνικό τουρισμό, αποδεικνύει με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο πως ο ελληνικός τουρισμός και τα ελληνικά αξιοθέατα έχουν μία τόσο μεγάλη δυναμική που μένει ανεπηρέαστη από τη κρίση.
Κακά τα ψέματα, σε οποιαδήποτε άλλη χώρα, ο τουρισμός θα είχε παρασυρθεί από τη μεγάλη οικονομική λαίλαπα. Λιτότητα, μη δυνατότητα τραπεζών να δανείζουν, capital controls, υψηλή φορολόγηση. Είναι λίγες από τις αιτίες που θα μπορούσαν να διέκοπταν την ανοδική πορεία που συνεχίζει να διατηρεί ο ελληνικός τουρισμός τα τελευταία χρόνια.
Κι όμως, το μεράκι όσων χειρίζονται την εικόνα του τουρισμού μας (καταστηματάρχες, ιδιοκτήτες ξενοδοχειακών μονάδων, απλοί πολίτες σε περιοχές που προσφέρουν φιλοξενία στους επισκέπτες) απέδειξαν πως μέσα στη κρίση, δεν υπάρχει πρόβλημα χωρίς λύση.
Ο ελληνικός τουρισμός δοκιμάστηκε με το πιο δύσκολο τρόπο, και βγήκε νικητής. Απέδειξε περίτρανα πως είναι σε τέτοιο επίπεδο τα ελληνικά αξιοθέατα και η δυναμική της ελληνικής φύσης, που τα εμπόδια ήταν απλά μία ευκαιρία για προσπέραση.
Φυσικά τώρα δημιουργείται ένα άλλο πολύ μεγάλο ερώτημα: αν ο ελληνικός τουρισμός τα κατάφερε μέσα σε ένα διάστημα βαθιάς κρίσης, που θα μπορούσε να φτάσει τώρα που η Ελλάδα δείχνει να πατά στα πόδια της με μεγαλύτερη σιγουριά και άνεση;
Αυτό είναι ένα ερώτημα το οποίο κυρίως καλείται να το λύσει η παρούσα κυβέρνηση. Άλλες χώρες έχουν τη βιομηχανία, η Ελλάδα έχει τον τουρισμό. Οφείλει να επενδύσει σε αυτόν, και να τον μετατρέψει στο Α και το Ω της ελληνικής οικονομίας;
Βρισκόμαστε στην εποχή που όλα λειτουργούν ψηφιακά. Το να προσπαθούσε η Ελλάδα να προσελκύσει τουρίστες μέσα από γνωστές ηλεκτρονικές πλατφόρμες, θα ήταν μία λύση για να δει τον τουρισμό της να εκτοξεύεται. Ειδικότερα τώρα που το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής διαθέτει στην ηγεσία του κάποιον που γνωρίζει πολύ καλά από τέτοια.
Την ίδια ώρα, μεγάλο ρόλο θα έπαιζαν και νέες επενδύσεις σε τουριστικές περιοχές. Προφανώς και το Λεκανοπέδιο της Αττικής θα αποτελεί το χώρο εκείνο στον οποίο η κυβέρνηση θα επιδιώξει περισσότερο να βρει επενδυτές. Παρ’ όλα αυτά αξίζουν της προσοχής της και άλλες περιοχές.
Το μόνο σίγουρο είναι πως ο τουρισμός δεν πρέπει να αποτελέσει τη μεγάλη χαμένη ευκαιρία να δούμε την Ελλάδα να πρωταγωνιστεί…
Touristika Nea Team