Σε τέσσερις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, στον οικοτουρισμό, στον ποδηλατικό τουρισμό, στον περιηγητικό τουρισμό / trekking και τον προσκυνηματικό / θρησκευτικό τουρισμό θα εστιάσει το νέο σεμινάριο του TravelDailyNews.
TravelDailyNews Special Interest Tourism Seminars«Εναλλακτικός τουρισμός: Η λύση απέναντι στους tour operator του μαζικού τουρισμού» Τρίτη, 12 Νοεμβρίου 2019 AIROTEL Parthenon Hotel • Μακρή 6 • Αθήνα Κύριος Εισηγητής:Χρήστος Πετρέας • Εμπειρογνώμων - Σύμβουλος Τουριστικής και Περιφερειακής ΑνάπτυξηςΣύμβουλος Αυτοδιοίκησης, οργανισμών και φορέων - Επιστημονικός Σύμβουλος ΕΟΑΕΝ (Επιμελητήρια Ελληνικών Νησιών), Επιστημονικός Σύμβουλος Ένωσης Ξενοδοχείων Νομού Τρικάλων, κ.α. Παρουσίαση προγράμματος Green Key για τον οικολογικό τουρισμόΝατάσσα Αντωνοπούλου • Υπεύθυνη Συντονισμού Προγράμματος Green Key Η ανάπτυξη πιστοποιημένων πεζοπορικών μονοπατιών - η εμπειρία του Menalon Trail στην ΑρκαδίαΓιάννης Λαγός • Εμπνευστής, συντονιστής και πρόεδρος του Menalon trail του πρώτου Πιστοποιημένου Ελληνικού Μονοπατιού και 10ου στην Ευρώπη, από την Πανευρωπαϊκή Συνομοσπονδία Πεζοπόρων (εκπροσωπεί 55 ομοσπονδίες σε 33 χώρες με 3.000.000 μέλη) που βραβεύτηκε με το χάλκινο βραβείο των TOURISM AWARDS 2016 Προσκεκλημένος εισηγητής προσκυνηματικού τουρισμού:Ταξιδεύοντας στα Βήματα του Αποστόλου ΠαύλουΒασίλης Τζέρπος • Διδάκτωρ Θεολογίας – Διδάσκων Αριστοτελείου Πανεπιστημίου ΘεσσαλονίκηςΜέλος Συνοδικής Επιτροπής Προσκυνηματικών Περιηγήσεων και Κοινής Επιτροπής Εκκλησίας και Υπουργείου Τουρισμού για τον προσκυνηματικό - θρησκευτικό τουρισμόΣυγγραφέας του Οδηγού για τον Απόστολο Παύλο για τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού Παρουσίαση σήματος Bike Friendly HotelΒίκυ Καραντζαβέλου • Υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων ΝΑΤΤΟΥΡ Νέες κατευθύνσεις στρατηγικής και τουριστικής προβολής εξετάζονται σε όλα τα επίπεδα, δεδομένου ότι η επόμενη μέρα μετά την πτώχευση της Thomas Cook (ανεξάρτητα από τις οικονομικές επιπτώσεις) δημιουργεί σκέψεις για την μεγάλη εξάρτηση που έχει ο ελληνικός τουρισμός από τους μεγάλους tour operators του μαζικού τουρισμού. Εναλλακτικές στρατηγικές και προτάσεις ήδη έχουν αρχίσει να συζητούνται, αλλά είναι σημαντικό οι τουριστικές επιχειρήσεις και οι τουριστικοί προορισμοί της χώρας να έχουν προγραμματίσει, να έχουν κάνει προετοιμασίες και να εφαρμόζουν στρατηγικές που μειώνουν την μεγάλη εξάρτηση. Τώρα γίνεται ακόμα πιο επίκαιρη η συζήτηση και οι ενέργειες που αναδεικνύουν τις ειδικές – εναλλακτικές – θεματικές μορφές τουρισμού στην χώρα μας, που δεν έχει τρέξει τόσο γρήγορα σε αυτές τις τουριστικές δραστηριότητες, που και από μόνες τους ενέχουν ιδιαίτερα οφέλη συμβάλλοντας στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, στην προσέλκυση οικονομικά αποδοτικότερων πελατών – τουριστών, και δημιουργούν καλύτερες σχέσεις (customer loyalty) και διευκολύνονται και από την ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών και την διείσδυση του διαδικτύου σε θέματα τουριστικής ενημέρωσης και προβολής. Άλλωστε η προσέγγιση αυτή συμφωνεί και με την αναφορά που έκανε σε πρόσφατη συνέντευξή του ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδος κ. Αλέξανδρος Βασιλικός “Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και η προσέλκυση επισκεπτών υψηλότερων εισοδηματικών κατηγοριών είναι στόχοι που πλέον αποκτούν κατεπείγοντα χαρακτήρα για την τουριστική οικονομία στην χώρα μας”. Διαλέγοντας τέσσερεις ειδικές – θεματικές μορφές, που προσφέρονται ιδιαίτερα για τον ελληνικό χώρο, αλλά και επιτρέπουν να υπάρξουν τα αντίστοιχα οφέλη, το παρόν σεμινάριο του TravelDailyNews στοχεύει να παρουσιάσει στους συμμετέχοντες την διαφορετική προσέγγιση, να τους ευαισθητοποιήσει στις νέες τάσεις και να τους εξοικειώσει με μεθοδολογικά εργαλεία για να προσαρμοστούν στο νέο περιβάλλον. Το TravelDailyNews, με στόχο να υποστηρίξει τις τουριστικές επιχειρήσεις όλων των κλάδων, και κυρίως των λιγότερο γνωστών τουριστικών περιοχών – προορισμών, συγκρότησε τα σεμινάρια για την προσέλκυση πελατών εναλλακτικών – ειδικών μορφών τουρισμού. Μετά την αρχική υλοποίηση μιας γενικής προσέγγισης για τις εναλλακτικές μορφές, προσφέρονται σε βάθος σεμινάρια που επικεντρώνονται κάθε φορά σε περιγραφή εξειδικευμένων τουριστικών αγορών και εξετάζουν τους τρόπους για την προσέγγιση τους, και με τις παραδοσιακές αλλά και με τις διαδικτυακές μεθόδους, περιγράφοντας που βρίσκονται, τι ζητούν, πως αποφασίζουν και τελικά πως τους κάνεις πελάτες σου. Για την εξοικείωση των συμμετεχόντων το σεμινάριο ακολουθεί την συμμετοχική διδακτική πρακτική – θα περιγράφεται μία «μελέτη περίπτωσης» και οι συμμετέχοντες θα την αναλύσουν συνεργαζόμενοι σε ομάδες, για να μπορούν να μεταφέρουν την εμπειρία στις δικές τους επιχειρήσεις και διοικητικές δομές. Οι τουριστικές δραστηριότητες στην ύπαιθρο βιώνουν μία ιδιαίτερη αύξηση τα τελευταία χρόνια, και αναπτύσσονται σε όλη τη διάρκεια του έτους, ενώ συνήθως προσελκύουν και επισκέπτες – τουρίστες που όχι μόνο είναι περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένοι αλλά και είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν περισσότερα, για να απολαύσουν δραστηριότητες στην φύση. Οι ειδικές – εναλλακτικές μορφές τουρισμού (τουρισμός ειδικών ενδιαφερόντων = “special interest tourism”) είναι κρίσιμες για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και την διεύρυνση των προσφερόμενων προϊόντων και υπηρεσιών. Σε «καλές πρακτικές» και στοιχεία για την προσέγγιση στις εξειδικευμένες πελατειακές αγορές: οικοτουρισμός / οικολογικός τουρισμός, ποδηλατικός τουρισμός, περιηγητικός τουρισμός / trekking, θα εστιάσουν οι παρουσιάσεις στο Σεμινάριο Ειδικών - Εναλλακτικών Μορφών Τουρισμού, που συνδιοργανώνει το TravelDailyNews με τον Χρήστο Πετρέα την 12η Νοεμβρίου στην Αθήνα. Η σεμιναριακή ημέρα διατίθεται για την παρουσίαση των δραστηριοτήτων και για την πρακτική εξάσκηση των συμμετεχόντων με εφαρμογή σε μία εξειδικευμένη «μελέτη περίπτωσης» (case study). Μέσα σ’ αυτή (09:00 – 17:00 μμ) θα αποκτήσετε καλύτερη αντίληψη για τις παραπάνω δραστηριότητες εναλλακτικού τουρισμού, που θα σας βοηθήσουν, με πρακτικά παραδείγματα, στην προσέλκυση πελατών - τουριστών για όλη τη διάρκεια του χρόνου. Ο οικοτουρισμός και οι δραστηριότητες τουρισμού στην ύπαιθρο, με την ανάγκη γεωγραφικής διάχυσης του τουρισμού, κυρίως στην ενδοχώρα, (γιατί οι παράκτιες περιοχές και ο τουρισμός των 3-s «sun-sea-sand» έχουν αποτελέσει το επίκεντρο των δράσεων τουριστικής προβολής), έχουν μείνει πίσω στην στρατηγική των προσπαθειών προσέλκυσης επισκεπτών – τουριστών, ενώ έχουν και μεγάλες δυνητικές αγορές και πελάτες που είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν περισσότερα. Στο νέο μοντέλο βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης που χρειάζεται η Ελλάδα, ο τουρισμός στην ύπαιθρο και οι περιβαλλοντικά συμβατές δραστηριότητες αποτελούν κρίσιμο παράγοντα. Οι συμμετέχοντες θα αποκτήσουν εξοικείωση με την δραστηριότητα, γνωριμία με τα χαρακτηριστικά της αγοράς, ενημέρωση για τεχνικές ανάδειξης των προσφερόμενων υπηρεσιών, προτάσεις δημιουργίας του προϊόντος, ιδέες για την προσέγγιση των πελατειακών ομάδων. Οι παρουσιάσεις–εισηγήσεις θα δώσουν έμφαση σε πρακτικά θέματα οργάνωσης και υλοποίησης των δραστηριοτήτων. Σκοπός του σεμιναρίου είναι να γίνουν κατανοητές οι δραστηριότητες αυτές και οι δράσεις που περιλαμβάνουν, που έχουν πρόσφατα γίνει γνωστές στην Ελλάδα, αν και δεν είναι καινούργιες για την ελληνική τουριστική πραγματικότητα, και είναι δραστηριότητες με τάσεις διεθνούς ανάπτυξης, και μπορούν να ασκούνται ουσιαστικά καθόλη τη διάρκεια του έτους, συντείνοντας και στην απεξάρτηση από την εποχικότητα που πλήττει τον ελληνικό τουρισμό. Οι δραστηριότητες αυτές επιλέγονται γιατί έχουν αρκετά μεγάλες δυνητικές πελατείες, από διάφορες χώρες και κυρίως χώρες που ήδη δέχεται τουρισμό η Ελλάδα. Επίσης, για τις δραστηριότητες αυτές η τουριστική επιχείρηση μπορεί σχετικά εύκολα να δημιουργήσει τις κατάλληλες υποδομές – υπηρεσίες – προϊόντα, ενώ το αντικείμενό τους καλύπτει γεωγραφικά σχεδόν όλη την Ελλάδα. Ειδικότερα, το σεμινάριο θα περιλάβει: • Ποιές είναι οι επιλεγμένες δραστηριότητες - μορφές εναλλακτικού τουρισμού; • Ποιοι είναι οι δυνητικοί πελάτες και ποια τα χαρακτηριστικά της πελατειακής αγοράς; • Πώς αποκτώνται τα τα ειδικά σήματα (BIKE FRIENDLY, GREEN LABEL, κ.α.) που μπορούν να προσελκύσουν τους ενδιαφερόμενους πελάτες;• Ποιες μεθόδους και πρακτικές χρησιμοποιούμε για την προσέγγιση και προσέλκυση των δυνητικών αγορών και πελατών;• Να εξηγήσει πρακτικά τις μεθόδους που πρέπει να ακολουθηθούν, με την συμμετοχική επεξεργασία μίας εξειδικευμένης μελέτης περίπτωσης (case study)• Πώς μπορεί η τουριστική επιχείρηση να αναπτύξει την δραστηριότητα;• Πώς πρέπει να παρουσιάζεται η επιχείρηση και οι υπηρεσίες της στο διαδίκτυο;• Με ποιες διαδικτυακές τεχνικές θα προβάλει η τουριστική επιχείρηση την εξειδίκευση της; Το σεμινάριο απευθύνεται σε: • Επιχειρηματίες, στελέχη, και επαγγελματίες τουριστικών επιχειρήσεων: καταλυμάτων (ξενοδοχειακών μονάδων, ενοικιαζομένων, κλπ), τουριστικών γραφείων και πρακτορείων, και πάσης φύσεως επιχειρήσεων που εξυπηρετούν τουρίστες• Αιρετούς και στελέχη της τοπικής αυτοδιοίκησης είτε άμεσα είτε έμμεσα ασχολούμενα με γενικότερα θέματα τοπικής ανάπτυξης και με αρμοδιότητες για την ανάδειξη τουριστικών, φυσικών και πολιτιστικών πόρων • Εκπροσώπους και στελέχη φορέων και οργανώσεων σχετικών με τον τουρισμό και τις διάφορες δραστηριότητες σε κάθε περιοχή• Τοπικούς επαγγελματίες παρόχους υπηρεσιών προς τους τουρίστες • Νέους που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν μία τουριστική επιχειρηματική ή ατομική δραστηριότητα ως επαγγελματική απασχόληση Πώς θα ωφεληθούν οι συμμετέχοντες; Όσοι θα παρακολουθήσουν το σεμινάριο: • Θα ενημερωθούν για τα χαρακτηριστικά της δυνητικής αγοράς• Θα κατανοήσουν πως λειτουργούν οι συγκεκριμένες δραστηριότητες εναλλακτικού τουρισμού• Θα ενημερωθούν για «καλές πρακτικές» και τι κάνουν άλλες περιοχές και χώρες• Θα ενημερωθούν για τις προϋποθέσεις και διαδικασίες για να αποκτήσουν τις «κατάλληλες πιστοποιήσεις» εξειδίκευσης στις δραστηριότητες αυτές• Θα ενημερωθούν για το που και το πώς, πρέπει να παρέχει μία τουριστική επιχείρηση (κατάλυμα, κλπ) τις κατάλληλες υπηρεσίες για τις αγορές αυτές • Θα συμμετάσχουν σε μία πρακτική άσκηση – μελέτη περίπτωσης (case study) μεθόδων προσέλκυσης των πελατών αυτών • Θα μάθουν πως είναι μία σωστή προετοιμασία παρουσίασης για να επιλέγεται η περιοχή ή η επιχείρηση από την συγκεκριμένη αγορά• Θα μπορούν να ακολουθήσουν απλά βήματα προκειμένου μεσο-μακρο-πρόθεσμα να επιτύχουν προσέλκυση των δυνητικών πελατών• Θα ενημερωθούν τι χρειάζεται και πως «στήνεται» η παροχή της υπηρεσίας για τις ειδικές – δραστηριότητες αυτές• Θα αποκτήσουν εξοικείωση με τον κατά περίπτωση σχετικό εξοπλισμό που χρειάζεται• Θα έχουν την ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις και να θέσουν ερωτήσεις σε εξειδικευμένους εισηγητές
Πηγή: traveldailynews.gr