Απόλυτα επιτυχημένο και το φετινό συνέδριο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων.
Ο ελληνικός τουρισμός ήδη κινείται σε υψηλή τροχιά, ωστόσο η στιγμή αυτή θεωρείται η καταλληλότερη για τις μεγάλες αλλαγές που πρέπει να γίνουν, σε στρατηγική, υποδομές, επενδύσεις και περιβάλλον, προκειμένου το μέλλον του να στηριχθεί σε υγιείς βάσεις.
Ο Γιάννης Ρέτσος, πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, έδωσε το σύνθημα των μεγάλων αλλαγών, τώρα, προλογίζοντας το φετινό συνέδριο του ΣΕΤΕ, «Redefining Realities: #someREACTdifferent», που όπως και το περσινό έχουν διεθνοποιηθεί και επικεντρωθεί στα νέα εργαλεία που πρέπει να χρησιμοποιήσει ο ελληνικός τουρισμός, στην αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών και την παρακολούθηση των νέων τάσεων.
Στο φετινό συνέδριο παρουσιάστηκαν πρακτικές που εφαρμόζονται σε χώρες του εξωτερικού, που προάγουν τη βιωσιμότητα, την καινοτομία, την τεχνολογία, την τεχνογνωσία, την εμπειρία και το ταλέντο των ανθρώπων, που άλλωστε είναι ο πυρήνας του τουρισμού.
Ο Γιάννης Ρέτσος απευθυνόμενος και στον Paul Papadimitriou, ιδρυτή της Intelligencr, ερευνητή καινοτομίας και ειδικό στις στρατηγικές του μέλλοντος, ο οποίος και ήταν συντονιστής της διοργάνωσης, ανέφερε ότι ο ελληνικός τουρισμός θέλει να μάθει τι κάνουν οι άλλες χώρες και για το λόγο αυτό διεθνοποιείται το συνέδριο. Μάλιστα, έχει δημιουργήσει μια άτυπη συμμαχία με Γερμανία, Νορβηγία και Ιταλία, με ενώσεις αντίστοιχες του ΣΕΤΕ, για συνέργειες στον τουρισμό.
«Το στοίχημα του ελληνικού τουρισμού είναι να ωριμάσει. Εχουμε 33 εκατ. τουρίστες. Το αφήγημα να φέρουμε περισσότερους τουρίστες έχει τελειώσει. Το θέμα είναι πως θα τους διαχειριστούμε, πώς θα προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία και όχι μόνο διαμονή. Είμαστε στις 10-15 μεγαλύτερες τουριστικές χώρες και πρέπει να κοιτάζουμε ποια είναι τα σύγχρονα δεδομένα στο εξωτερικό. Είδαμε η παγκοσμιοποίηση οδήγησε σε καταστάσεις που δεν πρέπει να έχουμε τίποτα δεδομένο. Η κατάρρευση της Thomas Cook το απέδειξε. Το θέμα είναι πώς θα εμπλουτίσουμε το προϊόν, να μην εγκαταλείψουμε το ήλιος - θάλασσα και να αναζητήσουμε νέα κανάλια, ώστε να είμαστε λιγότεροι εκτεθειμένοι στον κίνδυνο. Εχουμε εκπληκτικό πολιτιστικό απόθεμα και γαστρονομία που εξελίσσεται. Εχουμε όμως τον άνθρωπο και μας επιβραβεύουν γι αυτό. Μελέτες δείχνουν ότι ο παράγοντας άνθρωπος “σκοράρει” στην Ελλάδα περισσότερο από αλλού», είπε ο Γιάννης Ρέτσος, συμπληρώνοντας ότι «πρέπει να δούμε που ήμασταν 10 χρόνια πριν και που είμαστε τώρα. Οφείλουμε να πάρουμε ρίσκα, να βγούμε από τη λογική για το όποιο όφελος και να επενδύσουμε αλλιώς. Πρέπει να λειτουργήσουμε πιο επιθετικά και με λιγότερο φόβο. Να αντιδράσουμε.»
Ο Γιάννης Ρέτσος αναφέρθηκε στις διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες που επικρατούν στην παγκόσμια ταξιδιωτική αγορά και στην άμεση ανάγκη προσαρμογής του ελληνικού τουρισμού στα νέα δεδομένα. Όπως τόνισε χαρακτηριστικά, «τώρα είναι η στιγμή των μεγάλων αλλαγών για τον ελληνικό τουρισμό».
Στο πλαίσιο της συζήτησης, ο Paul Papadimitriou ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι «ο τουρισμός εισέρχεται σε μια νέα εποχή. Οι αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά και τις αξίες των ταξιδιωτών είναι συνεχείς. Για να ξεχωρίσει η Ελλάδα πρέπει να σταθεί ψηλά, να αναθεωρήσει την αναπτυξιακή κουλτούρα του τουρισμού - αναμειγνύοντας την αρχαία κληρονομιά με σύγχρονα στοιχεία, αναδεικνύοντας με αυτό τον τρόπο τη μοναδικότητα της».
Πηγή: huffingtonpost.gr