ΥΠΟ ΤΗ ΣΚΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΗΣ ΤΗΣ THOMAS COOK “ ΚΛΕΙΝΕΙ” Η ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
- Εν αναμονή για τα μέτρα ελάφρυνσης των ξενοδοχείων που επλήγησαν ο κλάδος
- Προκλήσεις και απώλειες για την επόμενη τουριστική σεζόν
Στη σκιά της κατάρρευσης του μεγαλύτερου τουριστικού κολοσσού αλλά και των απωλειών που αυτή συνεπάγεται στις μικρομεσαίες και μεγάλες τουριστικές επιχειρήσεις, «κλείνει» η φετινή τουριστική περίοδος στην Κρήτη .
Στο μεταξύ, νεφελώδες παραμένει το τοπίο στον τουρισμό , αφού οι απώλειες για τους ξενοδόχους είναι μεγάλες την ίδια ώρα που στην πράξη δεν έχουν εφαρμοστεί συγκεκριμένα μέτρα ελάφρυνσης για τους επαγγελματίες που επλήγησαν και οι οποίοι σύντομα θα κληθούν να ανταπεξέλθουν στις οικονομικές υποχρεώσεις, χωρίς στην ουσία να έχουν εισπράξεις. Ταυτόχρονα, ξεκινάει και η προετοιμασία για την επόμενη τουριστική σεζόν με το επόμενο διάστημα να είναι κρίσιμο σε σχέση με τις κρατήσεις και τον τουριστικό κλάδο να έχει υποστεί μεγάλες πληγές οι οποίες παραμένουν ανοιχτές.
Η «γεύση» που αφήνει η φετινή τουριστική περίοδος είναι αναμφίβολα πικρή, όπως εξήγησε μιλώντας στον ΤΕΑΜ FM ο πρόεδρος του Συλλόγου Ξενοδόχων Ρεθύμνου Μανώλης Τσακαλάκης, ο οποίος αναφέρθηκε στις επιπτώσεις από την κατάρρευση της Thomas Cook , την προσπάθεια που έγινε στο «παρά πέντε» προκειμένου να κλείσει η ψαλίδα και να μειωθεί η απώλεια ,το δυσμενές οικονομικό κλίμα αλλά και τα μετέωρα βήματα που κάνει πλέον ο τουρισμός , με την κατάσταση να παραμένει ρευστή σε όλες τις τουριστικές αγορές που είχαν μεγάλο μερίδιο τουρισμού μέσω της Thomas Cook.
Περιγράφοντας την φετινή τουριστική περίοδο ο κος Τσακαλάκης μίλησε για την απώλεια που επέφερε η πτώχευση της Thomas Cook και στην Κρήτη, όπου αρκετά ήταν τα ξενοδοχεία που μετά την έιδηση της πτώχευσης έκλεισε , αφού όλες οι κρατήσεις ήταν μέσω της συγκεκριμένης εταιρίας. Αυτό επέφερε , όπως ήταν φυσικό απώλειες εκατομμυρίων και για τον τουρισμό της Κρήτης.
Σήμερα, σχεδόν δύο μήνες από την κατάρρευση του τουριστικού πρακτορείου ο κος Τσακαλάκης, τονίζει πως οι επιπτώσεις γίνονται ακόμη πιο αισθητές και συγκεκριμένα: «Είναι πολλά τα ξενοδοχεία που πρέπει να λάβουν υπηρεσίες τουλάχιστον τριών μηνών που και δόθηκαν και πληρώθηκαν και μετά δεν εισπράχθηκαν από τον πελάτη. Αυτά δεν είναι μόνο χαμένα χρήματα είναι και η δυνατότητα του ξενοδόχου να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις του. Σε αυτά προστίθεται και το ότι υπάρχουν ένα σωρό στρεβλώσεις τις οποίες προσπαθούμε να διορθώσουμε. Για παράδειγμα ζητάνε από τους ξενοδόχους να πληρώσουν ΦΠΑ από αυτά που δεν εισέπραξαν , να πληρώσουν φόρο και προκαταβολή φόρου για αυτά που δεν εισέπραξαν. Καταλαβαίνετε ότι αυτά είναι αδύνατο να γίνουν, επομένως αν κάποιος δεν μπορεί να πληρώσει , έρχεται το κράτος και του λέει ότι θα τα βεβαιώσω στο δημόσιο ταμείο και πήγαινε στα δικαστήρια να δικαιωθείς. Αυτό είναι το κλείσιμο της φετινής σεζόν. Παρ’ όλο που άλλοι tour operator αύξησαν τις κρατήσεις τους έστω και την τελευταία στιγμή και προσπάθησαν να σώσουν την παρτίδα. Eπίσης, γεγονός είναι ότι όλοι οι tour operator της Ευρώπης για την επόμενη χρονιά έχουν αυξήσει τα προγράμματά τους, έχουν πάρει περισσότερες κλίνες και καταλύματα και πλέον απομένει στο τέλος Νοεμβρίου που θα ζητηθούν αεροπορικές θέσεις να δούμε αν υπάρχει αντιστοιχία».
Πηγή: goodnet.gr