Πως η φετινή παγκόσμια ημέρα τουρισμού δεν συγκρίνεται με καμία άλλη;
Τέσσερις ημέρες πριν τον καθιερωμένο εορτασμό της παγκόσμιας ημέρας τουρισμού, που πραγματοποιείται κάθε χρόνο στις 27 Σεπτεμβρίου, στον τουριστικό χώρο έσκασε σαν βόμβα το πρόωρο τέλος της δημοφιλούς βρετανικής ταξιδιωτικής εταιρίας Thomas Cook.
Ιδρυθείσα 19 Ιουνίου του 2007, η βρετανική εταιρία αποτελούσε πάροχο ταξιδιωτικών υπηρεσιών. Κατείχε γραφεία ταξιδιωτικού χαρακτήρα και παράλληλα μία αεροπορική εταιρία.
Για την ίδρυση της πριν 12 περίπου χρόνια απαιτήθηκε η συγχώνευση της Thomas Cook και της My Travel Group, και από το ξεκίνημα της πορείας της ήταν τοποθετημένη στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου και της Φρανκφούρτης.
Παρ’ όλα αυτά, η 23η του Σεπτεμβρίου του 2019 αποδείχθηκε αποφράδα ημέρα, καθώς σήμανε το τέλος της δημοφιλούς εταιρίας. Η Thomas Cook κήρυξε άτακτη χρεοκοπία με κυρίαρχη ίσως αιτία το γεγονός πως η βρετανική κυβέρνηση έβαλε στοπ σε ένα πιθανό πακέτο διάσωσης το οποίο ζητούσε επιτακτικά η εταιρία ώστε να μην χρεοκοπήσει. Λίγες ημέρες νωρίτερα, η κινεζική Fosum είχε εξ’ ίσου αρνηθεί να καταβάλει στην Thomas Cook ένα ποσό-ένεση που θα έφτανε τα 220 εκατομμύρια λίρες.
Φυσικά οι συνέπειες από εκείνη την ημέρα κι έπειτα είναι τεράστιες. Πρωταρχικά, η σκέψη όλων οδηγείται στους χιλιάδες εργαζομένους της εταιρίας που από τις 23 Σεπτέμβρη βρίσκονται αυτοί και οι οικογένειες τους στο δρόμο, δίχως να είχαν λάβει τη παραμικρή προειδοποίηση.
Παραλλήλως, ιδιαιτέρως μεγάλο είναι και το φορτίο που καλούνται εδώ και μέρες να σηκώσουν οι ταξιδιώτες που είχαν επιλέξει τη συγκεκριμένη εταιρία για τις διακοπές τους, ή για τα επαγγελματικά τους ταξίδια. Γνωρίζουμε όλοι καλά ότι είναι εξωφρενικά δύσκολο να διαχειριστεί κάποιος έστω και μία χαμένη ημέρα από το ταξίδι του. Πόσο δε μάλλον όταν αυτό πραγματοποιείται για λόγους επαγγελματικούς.
Δεδομένο βέβαια είναι πως οι συνέπειες μία τέτοιες εξελίξεις είναι αλυσιδωτές. Το γεγονός πως εκατοντάδες πτήσεις ακυρώθηκαν, επηρέασε άμεσα και τις τοπικές οικονομίες των χωρών και των πόλεων που κατευθύνονταν οι ταξιδιώτες. Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, έκθετοι έμειναν εκατοντάδες ξενοδόχοι που δεν είδαν ποτέ τους επισκέπτες που είχαν κράτηση να φτάνουν στις ξενοδοχειακές τους μονάδες.
Αυτό που έχει περάσει από το μυαλό όλων, είναι ότι γενικότερα θα έπρεπε με αφορμή το περιστατικό αυτό, να γίνουμε σοφότεροι. Πολλοί εξ ημών, κατά τη διάρκεια της προσπάθειας μας να κανονίσουμε τις διακοπές μας, επιλέγουμε μονίμως τις φθηνότερες λύσεις, δίχως να εξετάζουμε κι άλλους παράγοντες.
Η σωστή επιλογή είναι να επιλέγουμε ταξιδιωτικά γραφεία τα οποία μας παρέχουν μία σειρά εγγυήσεων. Επί παραδείγματι, πρέπει να επιλέγουμε εταιρίες που στους όρους συμπεριλαμβάνουν το ενδεχόμενο αποζημίωσης σε περίπτωση οποιουδήποτε απροόπτου.
Προφανώς λοιπόν και οφείλουμε να κοιτάζουμε λύσεις όχι τόσο πολυέξοδες, αλλά το να επιδιώκουμε να αποφεύγουμε το ρίσκο, είναι επιβεβλημένο. Το ότι μία ταξιδιωτική εταιρία διαθέτει ένα απλό γραφείο, δε μας εξασφαλίζει τίποτα αναφορικά με το τι συνθήκες θα συναντήσουμε, και πόσο χαμένοι ενδέχεται να βγούμε στο τέλος.
Γι’ αυτό το λόγο πλέον σήμερα, ειδικά με την άνοδο της τεχνολογίας έχει γίνει πολύ πιο εύκολη η διαδικασία της τουριστικής δράσεις. Οι διάφορες μηχανές αναζητήσεις εταιριών που συνεργάζονται με ξενοδοχειακές μονάδες, μας προσφέρουν την δυνατότητα να αποφύγουμε όσο το δυνατόν περισσότερο το ρίσκο.
Για παράδειγμα, όσοι κλείνουν τις διακοπές τους μέσω της πλατφόρμας του Booking ή της Trivago, συνάπτουν μία οικονομική συμφωνία μέσω της πλατφόρμας.
Για παράδειγμα συμφωνούνται ειδικοί όροι αναφορικά με το κατά πόσο επιστρέφεται η προκαταβολή σε περίπτωση ακύρωσης της κράτησης. Όπως και να έχει, ο ταξιδιώτης γνωρίζει από πολύ νωρίς όλες τις οικονομικές συνθήκες και όλα τα οικονομικά δεδομένα τους ταξιδιού του, συμπεριλαμβανομένων και των ενδεχομένων σε περίπτωση απροόπτων.
Touristika Nea Team