Το «φάντασμα» του Covid-19. Ένας ιός ο οποίος έχει αλλοιώσει τους ρυθμούς ζωής όλου του πλανήτη, καθώς αποτελεί μια τεράστια υγειονομική παγίδα. Η αρχικά άγνωστη φύση του, η μεταδοτικότητα και η εξέλιξή του, επηρέασαν την λειτουργία των επιχειρήσεων ανεξαρτήτου τομέα, κατορθώνωτας ένα γερό «χτύπημα» στην παγκόσμια οικονομία. Ένα χτύπημα το οποίο δεν... απέφυγε η χώρα μας, καθώς, από τα 17,7 δισεκατομμύρια € σε έσοδα το 2019 (ΣΕΤΕ 2019), φαίνεται να μην ξεπέρασαν τα 5 δισεκατομμύρια € το 2020!
Ο παράγοντας της ψυχολογίας και το αποτυχημένο πείραμα
Η αρνητικότητα που επικράτησε γύρω από την κατάσταση με τον Covid-19, ήταν επόμενο να επηρεάσει και την ψυχολογία του κόσμου. Ο (ανεξαρτήτου μορφής) τουρίστας, βρέθηκε αντιμέτωπος με ένα δυσμενές κλίμα, δισταγμού και αμφιβολίας για τον προορισμό και τους κατοίκους του. Θέλοντας να τονώσει το ηθικό των επικείμενων πελατών, αλλοδαπών και ημεδαπών, η Ελληνική τουριστική αγορά τα έπαιξε «όλα για όλα», το περασμένο καλοκαίρι, προωθώντας μια τεράστια καμπάνια διαφήμισης σε Ελλάδα και εξωτερικό, με κεντρικό σλόγκαν την «ασφάλεια».
Κρίνοντας εκ του αποτελέσματος, στις συνειδήσεις των πολλών, η άφιξη τουριστών σε αεροδρόμια και εδαφικά σύνορα, εκτός της χαμηλής οικονομικής ενίσχυσης της χώρας μας, συνδυάστηκε με την αύξηση των κρουσμάτων του Covid-19. Το «πείραμα, μάλλον απέτυχε.
Τα «κλειδιά» της ασφάλειας και του μέλλοντος
Κάπως έτσι, φτάνουμε στο παρόν. Η πρώτη σημαντική διαφορά με την περυσινή σεζόν, είναι πως φέτος έχουμε έναν ισχυρό σύμμαχο, το εμβόλιο. Η πρόσβαση αποκλειστικά σε εμβολιασμένους τουρίστες στην χώρα μας, όπως και ο έγκαιρος εμβολιασμός των κατοίκων της Ελλάδας θα εξασφαλίσει επί της ουσίας, ένα πιο ασφαλές περιβάλλον. Επιπρόσθετα, επιβάλλεται να μην επαναληφθούν οι... υπερβολές, όπως η υποδοχή τουριστών μετά μουσικής ή αψίδων νερού, στα αεροδρόμια. Όμως, υπάρχει ένα ακόμη «όπλο», το οποίο πρέπει να χρησιμοποιήσουμε.
Ο λόγος για την τεχνολογία. Στην εποχή του internet και της εικόνας, δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο να δούμε τι trend επικρατεί στις εξελιγμένες αγορές του εξωτερικού. Κυρίαρχη λοιπόν μόδα στην ξένη τουριστική αγορά, είναι η χρήση ηλεκτρονικών bracelets. Κάτι που μοιάζει ως απλό βραχιόλι, κατόπιν σύνδεσης με το αντίστοιχο app της ξενοδοχειακής μονάδας, μπορεί να ταυτοποιήσει τα στοιχεία του πελάτη του.
Αναλόγως το status του χρήστη(πελάτη) και το πακέτο διαμονής κατά το οποίο υπάγεται, το βραχιόλι αυτό, θα επιτρέπει στον κάθε πελάτη, να εισέρχεται και να εξέρχεται, τόσο στο δωμάτιό του, όσο και τους χώρους στους οποίους θα απολαμβάνει τις υπηρεσίες της επιλογής του, όπως και την πραγματοποίηση συναλλαγών, όλα μέσω μιας απλής κίνησης, όπως γίνεται με τις κάρτες. Αύξηση bracelets, συνάδει με μείωση προσωπικού (συνεπώς ελάττωση διασποράς αλλά και μείωση μισθών σε δεκάδες χιλιάδες επιχειρήσεις).
Το στοίχημα δεν πρέπει χαθεί
Η μοναδική οικονομική δύναμη της χώρας μας, είναι ο τουρισμός. Η υγειονομική κρίση δεν επιτρέπει εφησυχασμό, καθώς η χώρα μας «έχασε πόντους». Εν’ όψει της νέας σεζόν, ο στόχος παραμένει ίδιος. Υγειονομική ακεραιότητα και τουριστική επανάκαμψη. Με ισχυρό σύμμαχο την τεχνολογία, εξασφαλίζεται τόσο η οικονομική ανάπτυξη, αλλά και ένα καλύτερο μέλλον για τον κλάδο του τουρισμού. H ελληνική αγορά πρέπει να προοδεύσει τεχνολογικά, με εφαλτήριο το παράδειγμα των bracelets.